Het koor

Christelijk mannenkoor CON FORZA uit Woerden is opgericht op 7 september 1993. Ontstaan uit de behoefte om te voorzien in een positief christelijk mannenkoor, waarvan het repertoir bestaat uit geestelijke liederen, gegrond op Gods Woord. Ook moest de muziek breed toegankelijk zijn voor de zangers en luisteraars, zodat de liederen hoofdzakelijk in de nederlandse taal worden gezongen en uitgevoerd. Zo heeft dit mannenkoor een geheel eigen gezicht en plaats gekregen in de koorwereld, maar ook een eigen publiek opgebouwd.

Het koor is gestart met zo'n 35 leden. Momenteel heeft het koor zo'n 90 leden. De zangers komen zowel uit Woerden zelf als uit de wijde omgeving van deze plaats elke dinsdagavond repeteren in de Gereformeerde Kruiskerk. Ook de kerkelijke achtergrond van de leden is heel divers. Vrijwel alle kerkelijke stromingen zijn vertegenwoordigd. Dit staat echter de eenheid onder de leden niet in de weg.

Con Forza staat onder de muzikale leiding van dirigent Willem Nijhof. Hij heeft het dirigeerstokje overgenomen van Bert Moll. In het verleden heeft het koor onder leiding gestaan van Martin Mans, die dirigent was vanaf de oprichting van het koor. Tevens werkt het koor veel samen met andere bekende musici zoals Wim de Penning, Hugo van der Meij, Vincent van Dam, Arie van der Vlist, Anniek van Oosterom, Kees Alers, Jan Peter Teeuw, enz.

Het koor heeft zelf diverse eigen CD's uitgebracht waaronder kerst-CD's. Tevens zijn opnames te beluisteren op diverse verzamel CD's.

Wij geven een aantal keer per jaar een concert of verlenen medewerking aan een zangavond. Als het mogelijk is proberen wij concerten muzikaal te omlijsten met een solist of andere musici om op die manier een mooi afwisselend en aansprekend programma te maken. En verder geven wij traditioneel ons kerstconcert op de laatste zaterdag voor kerstavond in de Petruskerk van Woerden.

Wij ontvangen graag uitnodigingen voor een concert.
Wilt u hier meer informatie over, dan kunt u contact opnemen met de secretaris. Bij voorkeur via de mail: mail naar secretaris

Concertagenda

vrijdag 26 april